На уроках зарубіжної літератури особливе місце посідає вивчення біографії письменників. Відповідно до пояснювальної
записки навчальної програми з української літератури для 5-9 класів, зарубіжна література в основній школі вивчається за своєрідним цілісним сюжетом, у якому кожен із митців має свою «нішу» в тій
чи тій темі, відповідно його твір виконує певну естетичну й морально-етичну функції. При цьому біографія письменника загалом не вивчається, вона згадується лише вибірково, диференційовано, тобто
так, як того потребує основна тема, заявлена в назві тематично-проблемного блоку, до того ж фрагмент із біографії має зацікавлювати й бути доступним дитині певного віку.
З 9-го класу розпочинається системне вивчення української літератури, тобто до змісту навчального матеріалу
застосовано історико-хронологічний підхід як основний, враховано історико-літературний контекст. Також зміст цього навчального матеріалу доповнено розглядом біографій письменників, хоча й у
доступних межах .
Автор будь-якого твору має постати перед читачем як особистість, яка увіковічнила себе, залишивши літературний
спадок.
Чи можливе знайомство з біографією автора виключно через статтю підручника? Сьогодні діти надають перевагу
візуальній інформації. Значного поширення набули екскурсії віртуальним музеєм.